Trinidad

La Trinidad es la doctrina central del cristianismo que define a Dios como una única esencia divina compartida por tres personas hipostáticas: el Padre, el Hijo y el Espíritu Santo. Estas tres personas son coeternas, consustanciales y distintas en persona, pero un solo Dios. Esta creencia fue articulada en los primeros concilios ecuménicos como Nicea (325) y Constantinopla (381), que rechazaron visiones como el arrianismo.
La Trinidad es aceptada por la mayoría de las confesiones cristianas, incluidas la Iglesia católica, ortodoxa y muchas denominaciones protestantes . Algunas iglesias minoritarias como los testigos de Jehová o los unitarios rechazan esta doctrina y sostienen conceptos unitarios o binitarios de Dios. Desde esta perspectiva trinitaria, el Padre es la fuente divina, el Hijo es Dios encarnado en Jesús y el Espíritu Santo actúa como presencia divina activa entre los creyentes. La unidad de Dios no se rompe porque las tres personas comparten una sola sustancia divina.
Esta doctrina busca equilibrar la experiencia de Dios como creador, salvador y sustentador. Aunque compleja, ha sido formulada para conectar la revelación bíblica con la liturgia y la teología. En resumen, la Trinidad expresa que Dios es uno en esencia y tres en persona, una clave fundamental de la fe cristiana contemporánea.
Hirutasuna kristautasunaren doktrina nagusia da; Jainkoa hiru pertsona hipostatikok partekatzen duten jainko-esentzia bakar gisa definitzen du. Hiru pertsonok, Aita, Semea eta Espiritu Santua, dira betierekoak, izate berekoak eta pertsona ezberdinak, baina Jainko bakarra. Ideia hau Nizeako (325) eta Konstantinoplako (381) lehen kontzilio ekumenikoetan artikulatu zen, arrianismoa bezalako ikuspegiak baztertu zituztelarik.
Hirutasuna kristau-konfesio gehienek onartzen dute, Eliza katolikoak, ortodoxoak eta deitura  protestante askok barne. Eliza minoritario batzuek, Jehovaren testiguek edo unitarioek kasu, doktrina hau gaitzesten dute eta Jainkoaren kontzeptu unitario edo binitarioei eusten diete. Hirutasunaren aldeko ikuspegi honetatik, Aita jainko-iturria da; Semea, Jesusengan gorpuztutako Jainkoa, eta Espiritu Santua, Jainkoaren presentzia aktiboa fededunen artean. Jainkoaren batasuna ez da hausten, hiru pertsonak jainko-substantzia bakarrekoak direlako.
Doktrina honek Jainkoaren sortzaile-, salbatzaile- eta sostengatzaile-esperientzia orekatzea du helburu. Konplexua izan arren, errebelazio biblikoa liturgiarekin eta teologiarekin lotzeko formulatu da. Laburbilduz, Hirutasunak adierazten du Jainkoa bat dela esentzian eta hiru pertsonan, kristau-fede garaikidearen funtsezko gakoa.